Bu test hayatlarını mutlu olarak geçiren 200 çiftin ortak görüşleri doğrultusunda yapılmıştır. Bakalım siz de mutlu olabilecek o azınlık arasında mısınız?

1.) 5 yıldan daha uzun bir süredir birlikte olduğunuz ve sizi hala sevdiğini söyleyen bir kişi oldu mu? (Yapılan bir araştırmaya göre 1 yıldan sonra partnerlerin birbirlerini eskisi gibi sevmedikleri ispatlandı, aşkın ömrü 1 yıl)


a) Evet, çok şanslıyım beni hala çok seviyor.
b) Hayır
c) Beni eskisi gibi sevmiyor.

2.) Cevabınız evet ise, peki sizi sevdiği ölçüde size saygı duyuyor mu, güven veriyor mu, değer veriyor mu?


a) Evet beni çok seviyor, onun yanında kendimi güvende hissediyorum, bana ne kadar saygı duyduğunu ve değer verdiğini davranışlarından anlıyorum çünkü beni asla incitmek istemiyor. O benim ayrıca en iyi arkadaşım ve dostum.
b) Beni seviyor, çünkü şu anda benden daha iyisini bulamaz.
c) Tereddütlerim var.

3.) O olmasaydı şimdiki durumumda olamazdım dediniz mi? (Avukat olamazdım, okulu bitiremezdim, iş bulamazdım vs.)


a) Evet
b) O olmasaydı daha iyi durumda olurdum.
c) Hayır, onun olup olmaması beni etkilemezdi.

4.) Diyelim ki onunla buluştunuz ve sinemaya gitmek istediğinizi söylediniz?


a) Hangi filme gitmek istersin diye sorardı. (Onun için sizinle sinemaya gitmek yeterdi)
b) Sinemadan hiç bahsetmedik, o film izliyor mu onu bile bilmiyorum.
c) Gitmek istediği filmi söylerdi.

5.) Önce kendisini mi düşünür, yoksa sizi mi?


a) Her koşulda önce beni düşünür ve zarar görmemi engellemeye çalışır.
b) Kendisini
c) Şu anda beni düşündüğünü söylüyor ama sonrasını bilemem.

6.) Gecenin bir yarısı cep telefonunu aradınız ve ona ihtiyacınız olduğunu ve gelmesi gerektiğini söylediniz? Ne derdi?


a) Hemen geliyorum. Derdi
b) Bu saatte gelemem ama uygun olduğum zaman gelirim. derdi.
c) Sen benim nerde oturduğumu biliyor musun? Buradan orası kaç saat? Derdi

7.) Onunla buluştunuz


a) Her zaman önce ne yapmak istediğimi sorar, eğer ben birşey söylemezsem seçenekleri söyler ve tercih yapmamı ister.
b) Ne yapmak istediğimi sorar, ama onun dediğini yaparız.
c) Onun dediğini yaparız.

8.)Sizin için kendisinden fedakârlıklar yaptı mı?


a) Hala yapıyor.
b) Hayır asla yapmadı.
c) Benim yaptığım ölçüde o da yapıyor. Ben onun için fedakârlık yapmasam o da benim için yapmazdı.

9) Diyelim ki onu aradınız ve paraya ihtiyacınız olduğunu söylediniz? Ne derdi


a) Hangi banka hesabıma göndereceğini sorardı. (Parası olmasa bile bir yerden temin eder, gönderirdi ve bana asla bunu söylemezdi)
b) Parası olmadığını söylerdi.
c) Parası olmadığını ama olunca mutlaka göndereceğini söylerdi.

10) Siz onun ne kadar güvenilir olduğunu denemek istiyorsunuz ve onun tanımadığı bir hemcinsinizin telefonundan veya mail adresinden ona bir mesaj çekip onu beğendiğinizi ve görüşmek istediğinizi söylüyorsunuz? Ne yapardı? (Yapılan araştırmaya göre partnerlerin çeşitli zamanlarda birbirlerini denedikleri ortaya çıkmıştır)


a) Kendisine bir mesaj geldiğini söylerdi ve gülüp geçerdi. Bana karşı dürüst davranırdı/davrandı.


b) Bana asla söylemezdi/söylemedi, o kızla görüşme hayalleri kurardı.
c) Emin değilim. Hiç denemedim, denemekten de korkuyorum. (O zaman mutlaka deneyin)

11) Sizi her şeye rağmen mi seviyor yoksa belirli koşulların varlığı durumunda mı seviyor.


a) Benim onun yanında olmam onun beni sevmesi için yeterli.(Hiçbir engel onun için önemli değil)
b) Şu anki durumumda olmasam beni sevmeyebilirdi. (Para,kariyer vs.)
c) Beni şu anda sevdiğini söylüyor, yarın ne olur bilmem.

12.) Kendisi için mi gelecek planları yapar, yoksa o gelecek planlarında siz de var mısınız?


a) Bensiz bir hayat düşünmediğini biliyorum ve o planların içerisinde ben de varım.
b) Kendisi için hayatını planlar, ben her zaman planlarının biraz dışındayım.
c) Ben var mıyım bilmiyorum.

13.) Çok önemli bir kariyer planlaması yapıyorsunuz ve onun yardımına ihtiyacınız var? (Örneğin doktora sınavlarına gireceksiniz veya şirketinizde yeni bir pozisyon için düşünülüyorsunuz)


a) Yardım istememe fırsat vermezdi, kendisi zaten yardım etmeyi teklif ederdi. Günlerini gecelerini bana ayırır ve her zaman yanımda olurdu.
b) Yardım isterdim ve boş zamanlarında bana yardım ederdi.
c) Beni desteklerdi mutlaka yapmam gerektiğini söylerdi ama yardım etmezdi zaten edemezdi çünkü bu konuda hiçbir bilgisi yok.

14.) Onunla güzel bir gün geçirdiniz, ne kadar güzel bir gün geçirdiğinizi ona söylediniz. (Sizin için o gün cebindeki parasının büyük bir kısmını harcadı)


a) Benim mutlu bir gün geçirdiğimi duyduğu için o benden daha çok mutlu olurdu ve asla benim için harcadığı paranın hesabını yapmazdı.
b.) Bana cevap vermezdi, çünkü parasının hesabını yapıyor olurdu.
c.) Güzel bir gün geçirdiğime sevindiğini söylerdi. ancak bunun ona çok pahalıya mal olduğunu düşünürdü. ( Eee köprüyü geçene kadar ayıya dayı diyeceksin)

15.) Bir arkadaşınızın yardıma ihtiyacı var, onu aradınız.


a) Ben istediğim için bana yardım ediyormuş gibi arkadaşıma da yardım ederdi.
b) Bunlarla vakit harcamamam gerektiğini söylerdi.
c) Elimden gelse yaparım ama görüyorsun yapabileceğim bir şey yok derdi.

16. Ona karşı büyük bir yanlış yaptınız, hatanızı anladınız ve özür dilediniz.


a.) Bana o kadar değer veriyor ki, her şeye rağmen beni affederdi.
b.) Yaptığım yanlışın daha büyüğünü bana yapardı.
c.) Beni affederdi ama fırsatını bulduğunda aynısını bana yapardı.

17. Onunla yarın buluşmak istediğinizi söylediniz ve onun yarın bir işi var?


a) Benimle buluşurdu. (Çok önemli bir işi yoksa bana işi olduğunu bile söylemezdi)
b) Çok geç kaldığımı bu saatten sonra randevusunu iptal edemeyeceğini söylerdi.
c) Bana kızardı ve en az bir hafta önceden sormam gerektiğini söylerdi.

18.) Onunla evleneceksiniz ve ev, eşya arayışına girdiniz?


a) Benim beğendiğim yerde benim beğendiğim evde ve benim istediğim eşyaları almak isterdi.
b) Ev ve eşya seçimini kendisi yapardı, bana da bilgi verirdi.
c) Onun istediği ev ve eşyalarla ömrümüzü geçirirdik.

19.) Onunla sohbet ediyorsunuz


a) Size karşı dürüst davranıyor, asla olmadığı birisi gibi davranmıyor, gerçekler neyse düşünceleri neyse onu söylüyor
b) Soruların iki cevabı olduğunu biliyor, birisi doğru cevaplar, diğeri ise benim duymak istediğim cevaplar. O hep benim duymak istediğim cevapları veriyor ve beni mutlu ediyor.
c) Benim söylediklerim hep doğru olduğu için sadece onaylıyor.

20.) Otomobilinizle bir yere gidiyorsunuz ve otomobili o kullanıyor, bir anda otomobilin frenlerinin tutmadığını anlıyor, iki şeritli bir yoldasınız önünüzde ağır ağır ilerleyen bir kamyon ve karşıdan gelen bir otobüs var. Ya soldan kamyona vuracak siz kurtulacaksınız ya da sağdan kamyona vuracak ve kendi kurtulacak.Yani ancak biriniz kurtulabileceksiniz.


a) Soldan vururdu ve benim kurtulmamı sağlardı, çünkü bana canından çok değer verdiğini biliyorum. Bensiz bir hayat yaşayamazdı zaten.
b) Sağdan vururdu ve kendisi kurtulurdu.
c) Kendisini kurtarırdı, bunun daha iyi olacağını düşünürdü.

Test bitti şimdi değerlendirmeye geçebiliriz.


Her a şıkkı 5 puan
Her b şıkkı 1 puan
Her c şıkkı 2 puan


Değerlendirme

20-55 Puan Kesinlikle mutsuzluk sizi bekliyor. Duygularınız belki mutlu olabileceğini söylüyor ama mutluluk için sadece duygular yetmiyor.
56-75 Puan Belki bir süre mutlu olacaksınız ama sonunda mutlaka mutsuz olacaksınız.
76-90 Puan Mutlu olamayacağınız ama sıradan bir yaşantınız olabilir.
91-100 Puan Çok şanslısınız, gerçek mutluluğu yakalayabilecek azınlık içerisinde yer alıyorsunuz.



Eğer tereddütleriniz varsa testi tekrar cevaplayın ve puanı düşürmeye çalışın, puan yine düşmüyorsa kesinlikle mutlu olacaksınız. Bu kadar yüksek bir puan aldıysa sizi mutlu edecek birisiyle karşı karşıyasınız, onun hayatındaki en önemli kişisiniz, sizi asla incitmeyecek ve asla mutsuz olmanıza fırsat vermeyecek birisi. Onu asla kaybetmeyin ve mutlu olun.