a) Kendime yalan soylermiyim testi;

Kendinize karşı da yalan söyleyip söylemediğinize doğrudan karar vermektense, yalan söylemenin size cazip gelip gelmediğini, saptamanız daha iyi değil mi? Aşağıdaki cümlelerden kaçı sizin de ağzınızdan çıktı?
1. Yarın rejime başlıyorum
2. Ben hiç değişmedim ama akranlarım ne kadar yaşlanmış!
3. Sigarayı istesem hemen bırakabilirim ama istemiyorum.
4. Seks her şey demek değildir.
5. Birazcık geç gitsem kimse farkına bile varmaz.
6. Şu kadarcık yemekte ne kalori olacak ki!
7. Benden başka herkes yapıyor.
8. Davet edilmedim ama ben zaten o partiye gitmek istemiyordum ki!
9. Seninle evlenmek istediğimi kim söyledi?
10. Doğum günümü bilerek unutmadıklarından eminim.


Degerlendirme;

Her "doğru" cevabı için kendinize bir puan verin.

• 0 puan: Sadece kendinize değil bu teste karşıda yalan söylüyorsunuz. Bu sizi hiç endişelendirmiyor mu?
• 1-3 puan: Kendinizi kandırma diyarına doğru yavaş yavaş gidiyorsunuz.
• 4-6 puan: Dönüşü olmayan noktayı geçmek üzeresiniz.
• 7-9 puan: Ailenizin sizi artık reddettigini düşünüyorsunuz, üstelik haklı olduklarını da biliyorsunuz.
• 10 puan: Derhal Amerika´daki intiharcı doktor Kevorkyan´a başvurun çünkü yaşamanız hiçbir neden kalmamış!

b) Ben Asla Yalan Söylemem Testi;

Size yalan söylenmesinden nefret ediyorsunuz. Pekiyi, siz kendiniz yalan söylediğinizde ne kadar rahatsız oluyorsunuz.Aşağıdaki cümlelerden sizin de ağzınızdan çıkmış olanlarını "doğru" diyerek cevaplayın.

1. Sadece bir kere birlikte olduk/Yalnızca bir kadeh içtim.
2. Bu güne kadar işten bir tek kalem bile yürütmedim.
3. Kusura bakma, selam vermedim, seni görmemiştim.
4. Bir lokma daha yiyecek halim kalmadı.
5. "Pek" pahalı değildi.
6. Bu gün işte canımı çıkardılar.
7. Buna gerçekten çok ihtiyacım vardı.
8. Sana ait olduğunu bilmiyordum.
9. Merak etme, sırrını kimseye söylemem.
10. Hayır, saçımın kendi rengi böyle.

Degerlendirme;

Her "doğru" cevap için kendinize bir puan verin.

• 0 puan: Kimsiniz siz? Çok doğru bir kişimisiniz? Madem öyle, bu testle sizin ne işiniz var?
• 1-3 puan: Son derece dürüst bir insansınız. Ya da daha önceki testten değerlendirmenin nasıl yapıldığını çaktınız ve şimdi yalan söylüyorsunuz.
• 4-6 puan: Siz Kızılay balosuna giderken bağış zarfını evde unutanlardansınız.
• 7-9 puan: Kesinlikle para için evlendiniz, en yakın arkadaşınızın eşiyle yatıyor ve muhtemelen de onun cüzdanından para yürütüyorsunuz.
• 10 puan: Siz ya avukat ya politikacısınız.